Onko Raamattu totta?

Joudumme joskus enemmän tai vähemmän hämillemme kun joku sanoo jotain sellaista, joka ei varmuudella ole totta. Itse tiedämme asian todellisen taustan ja olemme aivan varmoja tästä. Miten selitämme virheen toiselle, ettei tämä raivostu? Usein hyvät perustelut ovat paikallaan totuuden selvittämisessä. Hyvä on olla luotettava todistaja tai todiste asiasta.

Raamattu on usein kiistelty kirja ja siitä ollaan montaa mieltä. Voimme muokata ajatuksiamme itseksemme, toisten opetuksesta tai lausunnoista ja Jumalan johdatuksesta Pyhän Hengen avulla.

Minulle on vuosien varrella muodostunut vakaa käsitys siitä, että Raamattu on Jumalan inspiroima ja valvoma ilmoitus itsestään. Raamattu on meille tarkoitettu kirja, että oppisimme tuntemaan Jumalan.

Raamattu kehottaa koettelemaan kaikkea, että onko se oikeasta hengestä lähtöisin, eli Jumalasta.

 

Seuraava kertomus on minun todistus siitä, että Jumala on Raamatun taustalla.

Korkeasti koulutetut teologian tuntevat opettajat voivat opettaa meille, että kaikki ei olisikaan niin kuin Raamattu ilmoittaa. He opettavat, että tiede on nykyisin paljon pidemmällä ja että sen perusteella on syytä olettaa maailman luomisen olevan toisin kuin mitä Raamattuun on kirjoitettu. Jotkut opettajat haluaisivat ottaa Raamatun alusta mielellään pois yksitoista ensimmäistä lukua, koska ne ovat niin epäselviä ymmärtää.

Tämä tarkoittaisi sitä, että luomiskertomus, syntiinlankeemus ja vedenpaisumus pitäisi hylätä Raamatusta ja samalla se tarkoittaisi myös pelastuksen tarpeellisuuden hylkäämistä. Jeesuksen sovitustyölle ei olisi ollenkaan tarvetta kun kukaan ei tietäisi koko syntiinlankeemuskertomusta. Tämä on kovaa hyökkäystä Raamattua vastaan.

Olen ollut tilaisuudessa kuulemaan tällaisia opetuksia. Minulle näistä on tullut hyvin paha olo, sillä koen sen tällä tavalla, että näin Jumala tulee loukatuksi. Viimeksi kun olin tällaisessa tilanteessa, jossa melko ”rehvakkaaseen sävyyn” esitettiin nämä yhdentoista ensimmäisen luvun hylkääminen ja tilalle esitettiin miljardien vuosien kehitysteoria, olin todella surullinen. Eniten minua suretti ne paikalla olleista, jotka taputtivat tälle ajatukselle. Monet kymmenet kuulijat olivat uskoneet luennoitsijan opin oikeaksi opiksi ja Raamatun sisällön virheelliseksi tiedoksi.

Kirjoitin muistiooni:

Tänään sanoin Jumalalle ennen kotipihaan tuloani, että minä pyydän Sinua vastaamaan minulle tarkasti kuinka 1. Moos. 1:1 – 11 luvut ovat todellisuuden suhteen. Oma uskoni on, että kaikki on juuri niin kuin Raamatussa lukee.

Joskus olin hieman epäileväinen aikataulun suhteen. Olin ajatellut, että kun aika luotiin neljäntenä päivänä, niin siinä olisi pelivaraa pidemmälle kehitysjaksolle. Nykyisin olen vakuuttunut siitä, että kaikki on juuri niin kuin on kirjoitettu.

Odotan Jumalan vastauksia!

- Jumalan vastaus

Olin vaimoni kanssa käymässä hänen veljensä perheen luona vierailulla noin kahden ja puolen viikon kuluttua edellä kerrotusta tapahtumasta. Olin tätä ennen rukoillut lähes päivittäin Jumalalta vastauksia yllä viittaamaani tapahtumaan ja niin jatkoin rukouksiani nytkin yöllä.

Kun aloin rukoilla jälleen vastausta tähän luomisen päivän asiaan, Jumala vastasi minulle selkeällä esimerkillä. Hän ilmoitti minulle puheessaan seuraavat asiat:

”Vertaa tätä luomistyön päivää 5000 miehen ja vaimojen sekä perheen jäsenten ruokintaihmeeseen. Siellä oli paikalla 15000 ihmistä. Jos tämän ihmisjoukon ruoka olisi hankittu normaalilla tavalla, siis istuttamalla jyvät, hoitamalla viljelyksiä, odottaen tuleentumista, leikkausta, jauhamista, leipomista ja paistamista, niin tämä joukko olisi kuollut nälkään aikoja sitten. Vaan Minä (Jumala) tein tuon leivän sekunnissa, enkö siis pystyisi tekemään maata päivässä!”

Tämä selitys oli kaiken kattava ja varmisti jälleen sen asian, että Raamattu on totta alusta loppuun asti. Sitä ei tarvitse vääristellä ja sen sanan kanssa ei tarvitse joutua häviölle tai häpeään.

Kerroin tämän selityksen isäntäväelle aamulla.

Kyllä on helpottanut tämän jälkeen kun Hän, joka on kaiken luonut, antaa meille ymmärryksen ja tiedon kaikesta.

Olen todella kiitollinen Jumalalle!

 

Sitten se koetteleminen, joka pitää tehdä Raamatun sanaan vedoten.

Jumala vastasi minun rukoukseeni Raamatun sanalla, kun kysyin sitä, että onko tietty Raamatun kohta totta. Ruokintaihme, jossa oli 5000 miestä ja perheet paikalla on kerrottuna Raamatun kaikissa neljässä evankeliumissa, on ainoa Jeesuksen kautta tehty ihmeteko, joka on kerrottuna kaikissa neljässä evankeliumissa!

Voitko väittää, ettei Raamatun sana olisi totta!

Lisäksi olen saanut kokea sellaisia asioita, joissa Jumala on valvonut kirjoituksiani kun olen niitä kirjoittanut hänen kehotuksestaan. Moni sivu on kadonnut ”bittiavaruuteen” kun se on ollut minun lähtökohdista kirjoitettu eikä Hänen. Tämä on samalla ollut sellaista Jumalan koulua, jossa olen ymmärtänyt, että myös moni Raamattuun kirjoittanut henkilö on menettänyt kirjallisen tuotoksensa valon lähteenä olleen tulen sekaan kun se ei ole ollut ”Valvojan” (Jumalan) mielen mukainen.  Tämän takia me voimme ymmärtää, että Jumalan sana, Raamattu on inspiroitu ja erehtymätön. Inspiroija eli innoittaja on Jumala ja valvoja Pyhä Henki. (2. Piet. 1:20-21) (1. Piet. 1:10-12) (Joh.16:12-15)

 

Uskon kautta elämäsi ei olekaan irrallinen!

Ennen kuin maailma on perustettu, oli Jumalalla suunnitelma kaikelle tulevalle. Myös sinulle oli erityinen suunnitelma, koska olet ainutkertainen. Sinua varten on luotu hyvä suunnitelma ja se vie sinut myös tämän ajan jälkeen iankaikkisuuteen. Meidän aikamme tässä ruumiissa kestää joitakin kymmeniä vuosia, mutta se päättyy jokaisen kohdalla väistämättä. Jumalan hyvä suunnitelma on, että käännät sydämesi häneen päin ja luotat yksin häneen. Jumalan teko oman poikansa kautta antaa meille tulevaisuuden ja toivon, sillä Jeesus Kristus on tie ja portti ikuiseen elämään.

Psalmin kirjoittaja kirjoittaa:

Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani.

Kaikki päivät oli luotu ja kirjoitettu sinun kirjaasi,

ennen kuin ainoakaan niistä oli tullut.

Kuinka kalliit ovatkaan minulle sinun ajatuksesi, Jumala,

kuinka valtava onkaan niiden määrä!

Jos laskisin ne, niitä olisi enemmän kuin hiekanjyviä.

(Psalmi 139:16-18)

 

sivun alkuun